Friday, April 2, 2010

abstract

tinggal seminggu lagi sem 1 2009/2010 berakhir. Aku benar2 berkejaran dgn kerja sekolahku yg masih abstract ini, namun alhamdulillah sedikit demi sedikit Allah bukakan petunjuk dan harapanNya yang sentiasa segar dan bertenaga...Ya Allah sungguh tak terbayang ye sblm ni rupanya susah jg nak develop proposal ni, pesan supervisorku selalu ringkas tp padat "read a lot".

Segala pesan prof.2 dan lecturer2 lain silih berganti di kepala ku...ye sblm sampai ke tahap ini kata2 mereka cuma abstract, aku tak 'merasai' apa yg mereka ckp, faham perkataannya tapi tak mengerti maksud yg tersirat. Ya Allah walau apa pun yang akan kutempuhi di depan nanti, namun aku tetap sangat bersyukur diberi peluang meneruskan Ph.D ini, sebesar2 kurnia dan peluang utk ku menelusuri keindahan alam ilmu ini...alhamdulillah :) Mudah2an ya Allah dalam keterbatasan waktu ini, Kau berikanku kekuatan utk terus melaksanakan tugasku sebaik mungkin yg mampu aku lakukan.

Semoga segala pengorbanan dan bantuan orang2 tersayang, guru2ku, keluarga dan sahabat dalam meniti hari2 Ph.D ku ini akan diberi ganjaran yg besar disisiNya.

Alhamdulillah 'ala kulli hal....sesungguhnya bersama kesabaran itu jalan2 kesulitan boleh ditempuhi dgn tabah dan tenang.

InsyaAllah abstract ini akan kutulis dgn sepenuh jiwaku menjadi lembaran akademik yang cemerlang! Amiin...