Thursday, June 4, 2009

Gulong Ng Palad

Inilah drama Philippine yang tgh disiarkan di tv2 11.30-12.30tgh hari. Mulanya i'm not interested to watch it, tapi sejak tertengok semalam, eh best juga ceritanya. Basically, tema ceritanya biasa sahaja, kisah cinta 2 darjat, yg perempuan dr keluarga miskin yg lelaki dari keluarga kaya. tapi, yang jadi best utk tgk drama ni ialah script and dialog berkesan, kiranya mereka bercakap ada pelbagai unsur yang munasabah dan bunyi 'real'. vokal pelakonnya juga mantap, ditambah lagi main characters nya cantik/handsome dan pelakon2 sampingan juga berjaya menghidupkan peranan masing2 dgn bersahaja dan expressions mrk menarik response kita. make-up nya juga sederhana saje, tak de lah pakai2 bulu mata palsu atau rambut palsu.... ye nampak real lah that's the real life bukan drama yang membosankan.

semoga drama melayu juga blh kelihatan best dan interesting mcm drama luar juga, krn kesan budaya dari pentas lakonan seperti itu jika digarap dgn betul ada nilai positif yang blh disalurkan kpd masyarakat.

hmmm kalau cerita melayu setakat ini, dlm sesebuah drama tu hanya satu dua watak je yang 'hidup dan bersahaja'. selebihnya sekadar asal jadi cerita je....boleh la kalau nak layan mata + 'jgn ketawa' bila tak de kerja nak buat...heheee bukan menjatuhkan tapi respon yg ikhlas ;]