Thursday, June 11, 2009

No no no

My little aziz tgh membesar dgn penuh ceria, setiap hari bersamanya adalah saat2 terindah dan manis... semalam masa abahnya tengah isi angin tayar keta, dia tekan hon, aku terus cakap aziz no no no!!! spontan dia repeat semula apa yg aku ckp tu, ya Allah cepat sekali dia tangkap suku kata tersebut. Aku tersenyum dan rasa lucu sangat melihat keletahnya yg selalu senyum :)

Alhamdulillah sempat juga sem break ni aku balik kg, ye walaupun sekejap sgt bermakna dan berharga padaku dan juga mak serta adik2. Aziz tak blh dipegang mak sehinggalah mlm kedua tidur di sana baru dia mula nak bergurau dgn mak, hepi sgt mak cucunya dah pandai cium dan selalu ketawa kalau diajak bermain..

Mak muda juga dah selamat naik rumah barunya, tinggal dgn mak su dan 2 anaknya. Alhamdulillah walaupun rumahnya sederhana tapi sudah cukup selesa dan nyaman dlm suasana kampung. Dlm hati aku berdoa moga setahun dua ini kami dimurahkan rezeki dan boleh beli rumah juga kat sini, kalau tgk space tanah di kg jealous jdnya, belakang depan kiri kanan tanah masih luas...itu lah rezeki buat rumah di kg space halaman luas dan lapang.

Pulang rumah jumpa hubby, ya Allah rindu sangat macam dah lama tak jumpa, aziz apa lagi terus2an nak digendong abahnya.First time aku dan aziz balik kg sendiri, jadi terasa tak best hubby tak ikut...

Well, sekarang dah sampai masanya utk aku kembali beruzlah dgn dunia study ku, mudah2an Allah jernihkan hati sehingga terbuka segala pintu dan petunjuk utk aku belajar, menulis, dan menyelesaikan Ph.D ku. Amiin...